0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

آموزش استفاده درست از خط لب

آموزش استفاده درست از خط لب

امروز با مطلبی جالب و کاربردی در خدمت خوانندگان مجله اینترنتی خانوم جان هستیم. موضوع مهمی که در خصوص آن امروز توضیح داده خواهد شد آرایش لب و آموزش استفاده درست از خط لب می باشد.

انجام دقیق و استفاده درست از مداد یا خط لب حتی برای کاربران با تجریه نیز یک کار چالشی می باشد. چرا که استفاده از خط لب قبل از زدن رژ به برجسته نشان دادن لب های شما کمک می کند بنابراین چالش اول آرایش لب اجرای صحیح خط لب می باشد.  با کشیدن صحیح یک خط لب این امکان ایجاد می شود که علاوه بر برجسته شدن لبان، از پرت شدن و خارج شدن رژ لب از روی لبانتان جلوگیری شود.

با استفاده درست از خط لب به راحتی می توانید یک آرایش فوق العاده کنید و بر جذابت خودتان و به خصوص لبانتان بی افزایید.

در ادامه مقاله به آموزش استفاده درست از خط لب پرداخته شده است.

آماده سازی لبان شما برای خط لب

برای شروع کار ابتدا لب های خود را تمیز کنید. لازم به ذکر است تمیز نمودن لبان یک امری اختیاری است ولی پیشنهاد می شود این کار انجام شود. اگر بالم لب یا اسکراب لب در ابزار آرایشی خود موجود ندارید می توانید قبل از شروع کار از فروشگاه خانوم جان آن را تهیه نمایید، سپس شما می توانید لب های خود را با استفاده از بالم و اسکراپ لب مرطوب و سپس به آرامی آنها را با یک مسواک تمیز، پاک نمایید.
بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که در برابر لک های بی نظیر خود، از این طریق باعث ایجاد اشک های کوچک در پوست لب ها شوند، و آنها را در بلند مدت خشک و خراشیده شوند.
داشتن لب های سالم و مرطوب کننده بهتر از لکه های لایه برداری است، اما اگر لب های شما لکه دار باشند، اکسفالیت یک راه سریع برای صاف کردن آنها است.

از آنجایی که لب‌ها با یک غشای مخاطی پوشیده شده‌اند که نسبت به پوست طبیعی، غدد متفاوت و کمتری دارند، بنابراین در لب‌ها، برخلاف پوست، خارجی‌ترین لایه بسیار نازک است و حتی ممکن است در برخی افراد اصلا وجود نداشته باشد. در نتیجه رطوبت به سرعت از سطح لب‌ها تبخیر شده و سبب می‌شود آن‌ها به سهولت دچار خشکی و ترک در لب‌ها شوند. همانطور که بدن و صورت احتیاج به رسیدگی دارند باید بدانید که لب‌ها نیز نیازمند رسیدگی هستند. یکی از روش‌های رسیدگی که بی ضرر و کم هزینه است بالم و اسکراب لب است. اسکراب لب نه تنها ترک‌ها وخشکی‌ها را از بین می‌برد بلکه باعث زیبایی لب نیز می‌شوند، به همین خاطر در این مرحله از این وسایل آرایشی استفاده می شود.

آماده سازی لبان شما برای خط لب

حال به مرطوب کردن لب ها می رسیم. قبل از استفاده از هر چیز دیگری برای آرایش لب ها، از یک بالم یا اسکراب لب جهت مرطوب کردن آنها استفاده نمایید. قبل از مصرف این مرطوب کننده ها مطمئن شوید که این محصولات دارای چربی بسیاری نباند و لبان شما را بیش از اندازه چرب ننمایند. چرا که اگر لب هایتان خشک، فشرده یا ترک خورده باشند، کشیدن خطوط صاف و دقیق بر روی آنها بسیار دشوار است، به ویژه اگر قصد دارید آنها را به طور کامل با خط لب آرایش کنید.

مرطوب کردن لب ها

صبر کنید تا اثر بالم و یا اسکراب خشک شود. بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که پس از مصرف مرطوب کننده ها، مدت 20 دقیقه صبر نمایید و در این مدت چیز دیگری را به لب هایتان نرسانید. اگر این مدت از زمان را نداشته باشید، بهتر است حداقل چند دقیقه صبر کنید و سپس لب های خود را با دقت جهت حذف هر مرطوب کننده بیش از حد، بشویید.
با این کار قبل از اینکه هر چیز دیگری را به لب هایتان اعمال کنید، لب های شما خشک می شوند اما رطوبت در آنها باقی خواهد ماند.

اگر بالم لب شما در مدت طولانی خشک شود، پیشنهاد می شود سعی کنید آن را درست قبل از خواب استفاده نمایید. این عمل به شما اطمینان می دهد که روز بعد لبان شما آماده آرایش خواهند بود.

منتظر شوید تا بالم یا اسکراب لب خشک شود

حال لبان خود را آماده سازی کنید. استفاده از پرایمر یک امر الزامی نیست بلکه برخی از آرایشگران و اساتید آرایشی عدم استفاده از پرایم را تایید نمی کنند چرا که پرایمرمی تواند موجب شود تا لب های شما صاف بماند و خط لب و رژ لب بر روی لبانتان به مدت طولانی تر و ثابت باقی بماند.

  • اگر قصد استفاده از یک رژ لب را دارید، می توانید یک رژ لب مناسب را انتخاب و به لب های خود اعمال کنید. زمانی که در ابتدا آرایش از پرایمر لب استفاده کرده باشید این امر باعث می شود که هنگام استفاده از رژ لب، مواد رژ به را حتی و به درستی لبانتان را پوشش دهد و یک آرایش لب مناسب انجام دهید.
  • از کانسیلر و زیرساز هم می توانید به جای پرایمر استفاده کنید. این دو ابزار آرایشی نیز انتخاب مناسبی برای ایجاد یک آرایش و تغییر ظاهر لب هایتان خواهد بود.
آماده سازی لب برای کشیدن خط لب

رنگ مدنظر برای خط لب خود را انتخاب کنید. انتخاب خط لبی که با رنگ لب های شما هم خوانی داشته باشد بسیار با اهمیت است. اگر خط لبی انتخاب کنید که با رنگ و سایه لب هایتان هم خوانی نداشته باشد، خوب به نظر نخواهد رسید و یک نقص آرایشی محسوب می شود. بنابراین رنگ انتخابی خود را با دقت و متناسب با رنگ لبانتان یا رژ لبتان انتخاب کنید.

  • شما می توانید خط لب خود را با رژ لب خود مطابقت دهید تا رنگ لبانتان را تشدید کند.
  • همچنین شما می توانید خطوط لب خود را با رنگ طبیعی لبان خود مطابقت دهید تا رنگ رژ لب شما را نرم و لطیف تر نشان دهد.
رنگ مداد لب خود را انتخاب کنید

مداد لب خود را تیز و آماده کنید. همیشه قبل از شروع به استفاده از خط لب، مداد خود را تیز نمایید چرا که یک مداد لب تیز به شما کمک می کند تا یک خط لب خوب و دقیق ترسیم نمایید. اگر مداد لب شما خوب تراشیده نشده باشد موجب خراشیده شدن لبانتان نیز خواهد شد. پس چه بهتر که قبل از شروع مداد خود را به درستی آماده کنید.
در این خصوص نیز باید بیان نمود که تراشیدن مداد لب باعث می شود که باکتری های موجود برروی نوک مداد از بین برود و نوک جدیدی برای مداد لب ایجاد شود که برای سلامتی شما خطری نداشته باشد.

  • گاهی این مشکل پیش می آید که هنگام تراشیدن نوک مداد لب می شکند و پس از تراشیدن فرم خوبی ایجاد نمی شود. برای حل این مشکل پیشنهاد می شود قبل از تراشیدن مداد لب آن را به مدت 20 دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد از گذشت این مدت زمان شروع به تراشیدن نمایید. حالا به راحتی می توانید مداد لب خود را بتراشید و آن را آماده نمایید.
مداد لب خود را قبل از شروع آرایش بتراشید

مداد لب خود را گرم و آماده کنید. برای اینکار کافیست مداد لب را روی پشت دست خود بکشید تا نوک آن گرم و آماده شود تا بتوانید به خوبی خط لب خود را ترسیم کنید.
راه دیگر برای گرم کردن مداد لب آن است که نوک مداد را بین انگشت شست و انگشت سبابه قرار دهید و بمالید.

نوک مداد لب خود را گرم کنید

استفاده از خط لب با خط لب طبیعی شما

یکی از مهم ترین قسمت های آموزش استفاده درست از خط لب استفاده از خط لب با خط لب طبیعی شماست.

لبان خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که خط لب خود را بصورت طبیعی و بدونه خطا ترسیم کنید.
پس می بایست در ابتدا لبان خود را به چند قسمت تقسیم کنید و بعد شروع به کشیدن خط لب نمایید.

برای شروع یک خط لب مشخص را به طوری که تمام قسمت لب را در بر بگیرد، بر روی لب بالایی خود بکشید. همیشه از گوشه خارجی لب شروع کرده و سپس به مرکز لب برسید. اکثر خانم ها از وسط لب شروع به کشیدن خط لب می کنند که این کار یک اشتباه است. با انجام این کار و در این حالت آرایش لب شما، پوشش کاملی نخواهد داشت.

لب خود را قسمت بندی کنید

لب های خود را به اندازه های کوچک قسمت بندی کنید. قسمت بندی  لب ها به شما کمک می کند تا هنگام استفاده از خط لب به راحتی این قسمت ها را به هم مرتبط نمایید و باعث می شود به فرم طبیعی و دلخواه برای لب های خود برسید.

خط طبیعی لب را ردیابی کنید

برای شروع کافیست فقط با مداد لب خود، خط طبیعی لب را ردیابی کنید و بر روی آن مداد لب خود را بکشید. بسیاری از آرایشگران در این خصوص پیشنهاد می کنند که خط لب ترسیمی خود را بر روی خط لب واقعی خود بکشید تا طبیعی تر نشان داده شود.

خانوم جان پیشنهاد می کند برای داشتن ظاهری کامل و بدون پوشش اضافی، مداد لب خود را از گوشه بیرونی به مرکز لب های خود جابجا کنید و ازکشید مداد لب از مرکز به بیرون خودداری کنید.

آهسته و پیوسته مشغول شوید

برای کشیدن خط لبی مناسب روی لب پایینی بهتر است مراقب باشد و به آرامی مداد را بر روی لب هایتان بکشید تا خط لب یکدست و به خوبی روی لب هایتان کشیده شود. با آهستگی و پیوستگی در این کار می توانید از یک آرایش لب فوق العاده لذت ببرید و یک حس خوش را تجربه نمایید.

نکات مهم که می بایست در هنگام آرایش لب در نظر داشته باشید:

  • همیشه به یاد داشته باشید قبل از کشیدن خط لب حتما مداد لب خود را خوب بتراشید.
  • اگر لب های شما درشت و پهن است بهتر است خط لب را خارج از خط اصلی لب نکشید. برای این امر کافیست خط لب را در جای خودش بکشید سپس رژلب بزنید. حال برای برجسته سازی لب های خود می توانید خط سفیدی را با کمک مداد سفید در زیر لب ها و فقط در قسمت وسط آن بکشید.
  • اگر تمایل دارید لب هایتان برجسته تر به نظر برسد بهتر است برای لب های باریک ابتدا از یک خط لب که رنگ آن پر رنگ تر از رنگ رژلب است استفاده کنید. سپس خط لبی را زیر خط اصلی لب ها و مماس با آن ها بکشید. حال با کمک انگشت خود رنگ خط لب را روی کل لب هایتان پخش کنید. در پایان کافیست رژلب را روی لب هایتان بزنید تا لب های شما برجسته تر به نظر برسد.
  • ممکن است در هنگام زدن خط لب رد و لکه خط لب روی لب های شما باقی بماند. برای حل این مشکل می توانید با کمک دستمال و یا اسفنج مقدار اضافه خط لب را از روی لب هایتان پاک نمایید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله از مجله اینترنتی خانوم جان نهایت استفاده را برده باشید.