0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

چگونه و چطور کاشت ناخن انجام دهیم؟

چگونه و چطور کاشت ناخن انجام دهیم؟

چگونه و چطور کاشت ناخن انجام دهیم؟ مطلب امروز مجله اینترنتی خانوم جان می باشد که راه های مناسب جهت اجرای این امر را پیش روی شما خواهد گذاشت.

مقدمه ای بر کاشت ناخن

از گذشته تا به امرز زیبایی برای بانوان همیشه یک نکته مهم در زندگی روزمره آنها محسوب می شده که در این میان داشتن دست‌ها و ناخن های زیبا نیز حائز اهمیت می بوده. بنابراین یکی از کارهای مهم نظافتی روزانه و یا هفتگی بانوان زیبایی ناخن هایشان بوده است. امروزه نیز خانوم ها عاشق تزئین، زیبایی و مراقبت از ناخن‌های‌شان هستند.

امروزه آرایش ناخن‌ها بخشی از زیبایی و شخصیت خانوم ها محسوب می‌شود اما همه افراد از موهبت ناخن محکم و زیبا به دلایل مختلف برخوردار نیستند. با توجه به این موضوع، سعی در رفع این مشکل بوده تا اشخاصی که با این مشکل روبرو بوده، به راحتی قادر به داشتن ناخن های بلند و زیبا باشند.

کاشت ناخن یک روش مناسب جهت رسیدن به ناخن‌های زیبا می باشد. این روش اکنون یک راهکار مهم و اساسی برای کسانی است که علاقمند به داشتن ناخن های زیبا و شکیل می باشند. عبارت کاشت ناخن به معنی اضافه کردن ناخن مصنوعی بر روی ناخن‌های طبیعی به منظور افزایش طول آن می باشد که در این روش پوشاندن آن با مواد اکریلیک، ژل یا فایبرگلاس انجام می شود.

با کمک کاشت ناخن به راحتی می توان بدون استفاده از ناخن مصنوعی، بر روی ناخن‌های طبیعی کاشت ناخن انجام داد. نام این روش کاشت ناخن یا اسکلاپ می باشد.

روش های کاشت ناخن

روش‌های زیباسازی ناخن‌ یا همان کاشت ناخن پس از مراحل اولیه مانیکور و پدیکور، به انواع کاشت ناخن محدود شده است که دارای قابلیت هایی مختلف در ایجاد زیبایی ظاهر ناخن‌ها می‌باشند. هر یک از این راهکارهای کاشت نیاز به مواد و وسایل خاص خود بوده که با توجه به نحوه به کار بردن آنها نوع و حالت خاصی از زیبایی را برای ناخن های شما به ارمغان خواهند آورد. به طور کلی روش های ناخن به شرح ذیل می باشند:

  1. کاشت ناخن پودری
  2. کاشت ناخن ژله ای
  3. کاشت ناخن قالبی یا دوآل
  4. کاشت ناخن به روش فیبر
  5. کاشت ناخن اکریلیک
  6. کاشت ناخن آکواریوم
  7. کاشت ناخن دیپینگ
  8. لمینیت ناخن یا لاک ژلیش
  9. کاشت ناخن سیلک
  10. کاشت ناخن میکس
  11. کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی
  12. کاشت ناخن هایلایت
  13. کاشت ناخن مرمریت
  14. کاشت ناخن موقت

امروز در مجله اینترنتی خانوم جان به بررسی سه مورد از کاشت‌های رایج اکریلیک، فرنچ و ژل می پردازیم.

کاشت ناخن اکریلیک

کاشت ناخن‌ اکریلیکی توسط ترکیب مونومر مایع و پودر پلیمر صورت می گیرد که بعد از ترکیب این مواد، یک لایه سخت محافظ بر روی ناخن‌ طبیعی تشکیل می‌دهند. در روش کاشت ناخن اکریلیک می بایست قبل از استعمال ترکیب اکریلیکی، یک ناخن مصنوعی بر روی ناخن انگشتان دست چسبانده شود و سپس برای براق نمودن آنها از بافر استفاده گردد. این روش کاشت ناخن مناسب افرادیست که فعالیت انگشتان آنها بسیار زیاد است چرا که ناخن های کاشته شده با این روش هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرند، مقاومت آنها بشتر و سخت‌تر می‌شود.

کاشت ناخن اکریلیک

نمونه ای از کاشت ناخن اکریلیک در تصویر بالا مشاهده می نمایید.

کاشت ناخن فرنچ

در این روش از کاشت ناخن می بایست با استفاده از پودر اکریلیک سفید یا ژل فشرده سفید در قسمت فرنچ ناخن، به ایجاد خط لبخندی زیبا و همچنین فرنچی عالی پرداخته شود. در پایان کار این نوع کاشت باید از پودر اکریلیک کلیر یا صورتی ملایم جهت کاور نمودن تمامی صدف ناخن های انگشتان دست استفاده نمود. این روش یکی از رایج ترین راهکارهای کاشت ناخن بوده که طرفداران بسیاری دارد. نکته مهمی که می بایست در خصوص این روش بیان نمود سوهان کاری، بافرینگ و شاینیگ این روش بوده که می بایست آنها را بصورت کلاسیک انجام داد. در ادامه نمونه ای از کاشت ناخن فرنچ در تصویر زیر مشاهده می نمایید.

کاشت ناخن فرنچ

کاشت ناخن ژل

روش کاشت ناخن ژل به روش ژلیش نیز معروف می باشد. از این روش کاشت برای ثبات روی یک کاشت ناخن مصنوعی و یا ناخن‌های طبیعی استفاده می‌شود تا ناخن ها را محکم‌تر و مقاوم ترنماید و همچنین رشد ناخن را به صورت طبیعی افزایش دهد. این روش نسبت به روش کاشت اکریلیک متفاوت بوده چرا که به ترکیبی برای ساخت ژل نیازی نیست. در روش کاشت ناخن ژل برای انجام یک کاشت ناخن خوب و مقاوم، می بایست ناخن‌ها پس از انجام کارهای لازمه در دستگاه UV زیر نور ماوراء بنفش خشک شوند.

کاشت ناخن ژل

نمونه ای از کاشت ناخن ژل در تصویر بالا مشاهده می نمایید.

ابزارهای کاشت ناخن

برای انجام کاشت ناخن همیشه نیاز به ابزار و موادی بوده که فروشگاه اینترنتی خانوم جان پیشنهاد می دهد از بهترین های بازار تهیه شود. این ابزار به شرح ذیل می باشند:

شروع به کاشت ناخن

خوب به طور کلی توضیحاتی در خصوص کاشت ناخن، روش های کاشت ناخن و ابزار مورد نیاز کاشت ناخن برای شما بیان شد. حال در این بخش از مقاله چگونه و چطور کاشت ناخن انجام دهیم؟ مجله اینترنتی خانوم جان  به مراحل کاشت ناخن می پردازیم.

  • مرحله اول: دست های خود را خوب بشویید.

برای کاشت ناخن ابتدا می بایست ناخن‌های خود را آماده کنید. این مرحله به این معناست که برای کاشت می بایست دست‌هایتان را به خوبی شست و شو دهید و هرگونه چسب یا برق ناخن موجود بر روی ناخن خود را به کمک پاک کننده ها و حلال هایی همچون پدهای لاک پاک کن، پاک نمایید.

  • مرحله دوم: در این مرحله کافیست کوتیکول‌ها را به عقب بکشید.
  • مرحله سوم: حذف رطوبت و درخشندگی ناخن

حال پس از انجام مرحله دوم، ناخن‌های طبیعی خود را بافر نمایید تا هیچ درخشندگی و رطوبت روی آن باقی نماند.

  • مرحله چهارم: یک دست نمودن ناخن ها

اگر شما  ناخن‌های بلندی دارید بهتر است برای سازگاری با اندازه ناخن های مصنوعی آن‌ها را کوتاه‌تر کنید.

  • مرحله پنجم: انتخاب ناخن مصنوعی

یکی از مراحل مهم کاشت ناخن مرحله پنجم می باشد. در این مرحله مهم، باید ناخن ها را با اندازه مناسب انتخاب نمایید چرا که در غیراین صورت کاشت شما ظاهری زیبایی نخواهد داشت. بنابراین با صبر و کمی حوصله، اندازه دقیق ناخن مصنوعی را نسبت به پایه C‌ شکل ناخن طبیعی انتخاب نمایید. دقت شود در این مرحله اگر ناخن کاشته شده  بلندتر باشد می‌توانید آن را با سوهان کوتاه‌تر کنید.

  • مرحله ششم: چسباندن ناخن مصنوعی

پس از انتخاب ناخن مناسب، حال به قسمت منحنی آن مقداری چسب زده و آن را روی ناخن‌های طبیعی بچسبانید. لطفا هنگام چسباندن کمی فشار روی ناخن آورده تا از ایجاد حباب جلوگیری کنید.

  • مرحله هفتم: کوتاهی ناخن

بعد از چسباندن ناخن مصنوعی به مدت 30 ثانیه صبر کنید و سپس به کمک سوهان یا ناخن‌گیر ناخن هایتان را به اندازه دلخواه کوتاه و مرتب نمایید.

  • مرحله هشتم: سوهان کشی و شکل دهی به ناخن

برای زیبا سازی کاشت ناخن می بایست به کاشت خود شکلی مناسب دهید. بنابراین کناره‌‌های کاشت ناخن را سوهان کنید. این کار را  به طوری انجام دهید تا با پایه ناخن سازگارشود و سپس در پایان آن‌ها را بافر کنید.

  • مرحله نهم: صیقل دادن ناخن

حال وقت استفاده از بافر است. پس بافر خود را برداشته و به آرامی محل تلاقی ناخن طبیعی و مصنوعی را به خوبی صیقل دهید. این کار را به طوری انجام دهید که سطح همواری حاصل شود. دقت کنید بافر را روی ناخن طبیعی به کار نبرید و فقط آن را روی کاشت ناخن استفاده کنید. با براق کردن تدریجی ناخن از نتیجه کار خود لذت ببرید و از صیقل دادن تصادفی ناخن مصنوعی در پایه ناخن جلوگیری نمایید.

کار کاشت ناخن ما در حال اتمام است. در این مرحله می بایست ناخن خود را تمیز نمایید و لاک آستری را روی آن بزنید. برای زیباتر شدن کار کاشت ناخن پیشنهاد می شود حتما با استفاده از لاک طراحی، ناخن‌های بلند خود را با سلیقه طراحی کنید.

  • مرحله جداسازی کاشت ناخن

هر زمان که قصد جداسازی کاشت ناخن خود را از روی ناخن طبیعی داشتید کافی است انگشتان خود را به مدت 10 دقیقه در استن نگه داشته تا ناخن‌ها به آرامی از جای خود جدا شوند.

امیدواریم مقاله  چگونه و چطور کاشت ناخن انجام دهیم؟ مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و مجله اینترنتی خانوم جان بتواند روز به روز شما را با مطالب بیشتر و قوی تر آشنا نماید.