0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

مصرف مستمر مرطوب کننده

مصرف مستمر مرطوب کننده

مصرف مستمر مرطوب کننده دارای اهمیت ویژه ای برای مراقبت و نگهداری از پوست می باشد. به همین منظور باید مصرف آنها را در عادات روزانه خود جای دهید. مرطوب کردن پوست باعث جوانی و شادابی صورت تان می شود، به گونه ای که به طور طبیعی زیبا و جذاب به نظر خواهید رسید. اما آیا می دانید که استفاده اشتباه از آنها، نتیجه ای معکوس می دهد و پوست تان را بدتر از قبل می سازد؟

به همین منظور برای مصرف مستمر مرطوب کننده چند پیشنهاد در ادامه ارائه می دهیم:

به خود عادت دهید هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

حفظ سلامت پوست نیازمند پیگیری است. یک برنامه روزانه برای مراقب از پوست خود ایجاد کنید و هرگز آن را رها نکنید. در برنامه خود استفاده از مرطوب کننده را در اولویت قرار دهید. متخصصان پوست توصیه می کنند هر شب و درست بعد از شستن صورت خود از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

در فصل سرما از مرطوب کننده های قوی تری استفاده کنید تا از خشکی ناشی از سرما و باد و گرمای محیط های داخلی جلوگیری شود. در فصل گرما مرطوب کننده های ملایم تری را انتخاب کنید، یا حتی می توانید تنها از سرم های پوستی استفاده کنید.

ابتدا پوست را تمیز نمایید و سپس از مرطوب کننده استفاده نمایید.

بین زمان شستن پوست و زدن کرم مرطوب کننده نباید فاصله زیادی باشد چون باید جلوی از بین رفتن رطوبت را بگیرید و پوستتان را مرطوب و نرم نگه دارید. تفاوتی ندارد که تازه صورتتان را شسته اید یا از حمام بیرون آمده اید؛ وقتی که پوست تان هنوز مرطوب است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر از سرم پوستی هم استفاده می کنید، آن را قبل از مرطوب کننده بزنید و در آخر استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

اگر شما پوستتان خشک است بهترین راه نرم کردن پوست استفاده مستمر مرطوب کننده در صبح ها و شب ها می باشد.

اگر پوست خشکی دارید، ممکن است پوستتان زبر، دچار خارش و پوسته پوسته یا حتی ترک خورده باشد و از آن خون بیاید. بهترین راه برای درمان خشکی شدید استفاده از کرم های مرطوب کننده ای است که ترکیبات آن ها به ترمیم و حفظ حائل طبیعی پوست کمک می کند. این محافظ طبیعی در حقیقت بیرونی ترین لایه ی سلول های پوستی است که رطوبت پوست را حفظ می کند و باکتری ها را دور نگه می دارد. در هنگام انتخاب کرم مرطوب کننده به دنبال ترکیباتی باشید که رطوبت را حفظ می کنند مثل گلیسیرین و دایمتیکون و مواد نرم کننده ای مثل وازلین و اسکوالین تا به استحکام محافظ طبیعی پوست کمک کنند.

اگر پوست شما چرب می باشد، شما هم به مصرف مستمر مرطوب کننده نیازمندید.

ممکن است منطقی به نظر نرسد اما پوست های چرب و مستعد جوش هم به رطوب نیاز دارند چون وقتی پوستتان را مرطوب نمی کنید، غدد چربی پوست متوجه خشکی آن می شوند و برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید می کنند. اگر پوست چربی دارید کرم مرطوب کننده ای انتخاب کنید که ساختار آن سبک و بدون چربی باشد و منافذ پوست را مسدود نکند.

همیشه سعی کنید کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را استفاده نمایید.

این نکته را باید دانست که هر نوع پوستی نیازهای مراقبتی خاص خود را دارد. تفاوتی ندارد پوست چرب یا خشکی دارید یا پوست تان به ترکیبات قوی حساس است؛ برای همه نوع پوستی کرم مرطوب کننده تولید شده است. درهنگام انتخاب مرطوب کننده، توضیحات روی بسته بندی محصول و ترکیبات آن را به دقت مطالعه کنید و تنها به دنبال آن نباشید که محصول برای چه نوع پوستی تولید شده چون روی بیشتر محصولات درج شده که مخصوص پوست خشک، چرب و حساس هستند.

اگر مطمئن نیستید، کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست های معمولی را انتخاب کنید.

یک نکته هم که می بایست در خصوص استفاده از کرم های مرطوب کننده در نظر گرفت آن است که قبل از مصرف به علائم مشکلات پوستی خود توجه کنید.