0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

چرا و چگونه با تونر پوستی سالم داشته باشیم

چرا و چگونه با تونر پوستی سالم داشته باشیم

مراقبت از پوست یکی از دغدغه های مهم خانوم‌های ایرانی است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی به دنبال یک روش و روتین پوستی باشید تا پوستی زیبا و جذاب داشته باشید. مطمئنا اولین کار پرس و جو از دوستان و آشنایانتان بوده و در مرحله بعد جستجو در گوگل و اینترنت. از آنجایی که علاقمند به کمک کردن شما در تمام زمینه ها هستیم، مقاله ای با عنوان چرا و چگونه با تونر پوستی سالم داشته باشیم را در مجله اینترنتی خانوم جان منتشر نمودیم.

چرا و چگونه با تونر پوستی سالم داشته باشیم؟

برای اینکه پوستی سالم داشته باشیم، قطعا نیاز به انجام کارهایی به صورت روتین و منظم است. یکی از این روش ها، استفاده از تونر می باشد که برای بسیاری همچنان ناشناخته مانده است. در ادامه به سوالات شما مبنی بر” تونر چیست “، “چرا باید از تونر استفاده کنیم” و “چگونه از تونر بهترین استفاده را کنیم” می‌پردازیم.

تونر صورت چیست؟

تونر صورت یکی از آن واژه های پر استفاده همانند رتینول یا اسید هیالورونیک است که احتمالا در دوره های پاکسازی پوست نام آن را شنیده باشید. تونرها محصولاتی برای تنظیم pH پوست می باشند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات معمولا به صورت مایع می باشند که در واقع سطح پوست مصرف کننده را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند. البته میزان کارایی و تاثیر آن به نوع محصول و نحوه مصرف شما بستگی مستقیمی دارد.

فرمولاسیون این محلول های پرکاربرد روتین پوستی بسیار متنوع می باشند. اما به طور کل انواع تونرها، حاوی ترکیبات آبرسان و ترکیبات قابض هستند که نوع آن به میزان الکل به کار رفته در آن بستگی دارد. به عنوان مثال تونرهای شاداب کننده دارای میزان کمتر یا عملا درصد الکل صفر هستند. این تونرها مناسب پوست های خشک و حساس می باشند. دسته دوم تونیک ها می باشند که دارای میزان الکل بیشتری می باشند و مناسب استفاده  برای پوست های مختلط، معمولی و چرب هستند. دسته سوم قوی ترین تونرها می باشند که به آنها تونرهای قابض گفته می شوند. این تونرها دارای میزان الکل بسیار زیادی می باشند که جهت حذف چربی پوست استفاده می شوند. اگر شما هم دارای پوست جوشی همراه با آکنه می باشید باید از این تونرها استفاده نمایید.

پس برای گام اول قبل از استفاده از تونرها می بایست به شناخت پوست خود بپردازید. شما باید بدانید که نوع پوست شما جز کدام دسته می باشد. در ادامه می بایست تونر مناسب با پوست خود را بشناسید. سپس می بایست بدانید به چه صورت باید از این محلول استفاده نمایید.

برای مشاهده تونرهای موجود در فروشگاه خانوم جان کافیست بر روی عبارت تونر صورت کلیک نمایید.

چرا از تونر استفاده کنیم؟

با دانستن موارد فوق حال به این سوال خواهیم رسید که اصلا چرا باید از این محصول استفاده کرد. استفاده از این محلول به طور کلی به چند دلیل اصلی، مهم می باشد که عبارتند از لایه برداری، پاک نمودن آرایش باقی مانده، روشن نمودن رنگ پوست، بستن منافذ باز پوست (قابض)، کنترل چربی پوست، شفافیت و شادابی پوست.

چرا از تونر استفاده کنیم؟

زمانی که شما از تونر آرایشی صورت استفاده می نمایید، نتیجه استفاده از آن شامل ایجاد تعادل در چربی و آبرسانی پوست شما خواهد بود. با ادامه استفاده مداوم از این محلول پوستی درخشان و یکدست خواهید داشت که بسته به تنوع پوست ها و فرمولاسیون این محصول، آبرسانی فوری به پوست، طراوت، تزریق ویتامین ها و تقویت پوست صورت خود را شاهد خواهید بود.

تمامی این موارد به راحتی امکان پذیر می باشد و در حد یک شعار یا آرزوی دست نیافتنی نیست. فقط کافیست روتین روزانه خود را با یک تونر پاک کننده مناسب پوست خود انجام دهید.

چگونه از تونر صورت استفاده نماییم؟

برای استفاده از تونرها و گرفتن بهترین نتیجه همانطور که بیان شد می بایست مناسب ترین تونر را با توجه به پوست خود انتخاب نمایید. بعد از تهیه یک تونر پاک کننده صورت مناسب حال می بایست مراحلی را اجرایی نمایید که به شرح ذیل می باشند:

1- شست و شوی صورت

برای شروع کافیست صورت خود را به طور کامل با آب ولرم مرطوب نمایید. چرا که آب گرم و داغ به‌مرور چربی مناسب پوست را از بین برده و باعث خشک شدن پوست شما می‌گردد.

2- استفاده از پاک کننده آرایشی

حال مقدار کمی از پاک کننده آرایشی صورت را بر روی پوست قرار دهید. در ادامه انگشتان دست خود را به‌ آرامی و به‌صورت حرکات دایره‌ای بر روی پوست حرکت دهید تا تمام پوست به پاک‌کننده آغشته شود. شما می توانید برای این کار از پدهای سکه ای یا دیسکی نیز استفاده نمایید. برای تهیه این محصول کافیست بر روی عبارت پد آرایش پاک کن دیسکی کلیک نمایید.

سعی کنید این کار را به آرامی و بصورت مداوم برای مدت نیم دقیقه تا نهایت یک دقیقه انجام دهید. در پایان با آب ولرم صورت خود را کاملا بشویید.

نکته: از این محصول برای اطراف چشم و لب استفاده نکنید. چرا که این نواحی پاک کننده های مخصوص خود را دارند. برای تهیه پاک کننده مخصوص چشم کافیست بر روی عبارت محلول شست و شوی دور چشم کلیک نمایید.

اگر پاک کننده صورت شما به حالت ژل بوده، کافیست مقداری از آن را بر روی صورت یا کف دست بریزید، سپس آن را ماساژ دهید تا کف کند. سپس به آرامی و بصورت مداوم برای مدت نیم دقیقه تا نهایت یک دقیقه انجام دهید. در پایان هم می بایست پوست خود را با آب ولرم به صورت کامل بشویید.

نکته : دقت کنید پاک کننده آرایشی را با تونر پاک کننده صورت اشتباه نگیرید.

3- خشک نمودن و آماده سازی پوست

پس از شستن کامل پوست صورت، کافیست توسط یک حوله نرم و تمیز شروع به خشک کردن پوست خود نمایید.با استفاده از حوله آب و رطوبت موجود بر روی پوست به‌ آرامی خشک خواهد شد. پیشنهاد می شود از مالش حوله بر روی پوست خود اجتناب کنید. این کار می‌تواند به پوست های حساس و ظریف آسیب بزند.

4- استفاده از یک تونر مناسب با پوست

برای شروع این مرحله کافیست از یک تکه پنبه و یا یک پد آرایشی دیسیکی استفاده نمایید. پد را با تونر پاک کننده صورت خیس نمایید و مایع اضافی را از بین ببرید. در ادامه پد دیکسی خیس شده با تونر را به‌ آرامی بر روی تمام پوست صورت به‌ آرامی بکشید. سعی کنید نواحی پیشانی، بینی و چانه را با دقت و حوصله پاک نمایید گرا که معمولا چربی زیادی در این قسمت ها تولید می‌شود.

نکته: برای نواحی اطراف چشم و لب همانند آرایش پاک کن، از تونر به هیچ عنوان استفاده ننمایید.

نحوه استفاده از تونر

پیشنهاد می شود به هیچ عنوان این مرحله از روتین پوستی را از مراحل شست و شوی روزانه صورتتان حذف نکنید. زیرا تونرها چربی و پس‌مانده‌های آب مانند کلر و مواد معدنی را از پوست شما جدا نموده و محافظ بسیار عالی برای پوست شما به حساب می آیند.

5- رطوبت رسانی به پوست

مرحله آخر یکی از مهمترین قسمت های روتین روزانه می باشد. زمانی که تا مرحله چهارم را به خوبی انجام دادید، حال نوبت رساندن رطوبت به پوست می باشد. برای انجام این مرحله کافیست شما به میزان مناسبی (در حد یک قاشق مربا خوری) از یک مرطوب کننده پوست استفاده نمایید و آن را بر روی سطح پوست خود بمالید.

برای تهیه یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود کافیست بر روی عبارت کرم مرطوب کننده کلیک نمایید.

خوب تمام مراحل روتین پوستی روزانه بیان شد تا نتیجه ای بی نظیری برای پوست بدست آورید. اما مهم ترین موضوعی که باقی می ماند زمان استفاده و دفعات استفاده از تونر می باشد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

بهترین زمان استفاده از تونر صورت:

همیشه این سوال برای خانوم ها وجود دارد چه زمانی از تونر استفاده نمایند نتیجه بهتری خواهند گرفت. زمان دقیقی برای استفاده از این محصول وجود ندارد. در برخی مقالات بیان شده که بهترین زمان برای استفاده از این محلول آخر هر شب، قبل از خواب می باشد. چرا که بعد از فعالیت روزانه در محیط، آلودگی های بسیاری روی سطح پوست وجود خواهد داشت. همچنین باقی مواد آرایشی مانده بر روی پوست نیز می بایست پاک شود.

اما در بعضی مقالات نیز بیان شده که بهتر است از تونر، صبح ها استفاده شود. در کل هر دو زمان برای استفاده از این محصول مراقبتی پوست بسیار مناسب است. چرا که استفاده از تونر در صبح برای از بین بردن چربی هایی است که در شب بر روی پوست جمع می گردد. همچنین استفاده از تونر در شب نیز به جذب بیشتر مرطوب کننده های مختلف پوست کمک کند تا در زمان خواب پوست مرطوب بماند.

تعداد دفعات استفاده از تونر پاک کننده :

تعداد دفعات استفاده از تونر در هفته با توجه به نوع تونرها متفاوت می باشد. به عنوان مثال :

  • بعضی تونرها دارای الکل زیادی می باشند، بنابراین می بایست از آن دسته تنها هفته ای دوبار استفاده نمود.
  • اگر میزان الکل تونر شما پایین است، می توانید به صورت روزانه از این محلول استفاده نمایید.

امیدواریم که مطالب مقاله چرا و چگونه با تونر پوستی سالم داشته باشیم برای داشتن یک روتین مناسب پوستی به شما کمک کرده باشد.

خوشحال می شویم که نظرات خود را پس از مطالعه و حتی استفاده از روش های ذکر شده در این مقاله، برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر تمایل به آشنایی بیشتر و دیدن ویدئوهای معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی دارید، می توانید صفحه رسمی فروشگاه اینترنتی خانوم جان را در اینستاگرام دنبال کنید.